![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Jag önskar tips!
Har tänkt att göra mig ett trådställ.
Jag har flera storlekar på rullarna och vill då ha tips på hur det ska se ut. Har från 200m till 5000m konor. Hur ska man förvara tråden bäst ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har en lådhurts på hjul, där jag förvarar allt från trådrullar till andra sybehör. Eftersom det är hjul på den så drar jag fram den bredvid mig när jag syr. Då har jag ej heller rullarna framme och de blir ej dammiga. Du kan se en bild av den på min sida under inredningar.
Jag tycker att det funkar jättebra. / Ingrid ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Smart gjort, men jag behöver ha mina högt så att min 1 åring inte kommer åt dem.
Men gärna så det är lätt att nå för mig när jag sitter ner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja det är inte lätt med ettåringar som är full i undersökslusta. Men om man sätter en lång stör genom alla handtagen när den inte används, så skulle det kanske funka. Åh va härligt med ett litet barn, tiden går så fort och vårat barn är 21 nu. Hoppas du hittar en bra lösning.
Kram Ingrid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag var på IKEA idag
köpte mig tio stycken "Samla" av minsta sorten, med lock. Det blev hyfsat bra, men jag retar mig på att de är smalare nertill och inte helt rektangulära, för det stjäl plats i hyllan.
Ett annat tips: I våras var jag inne i en godisaffär och såg hur de slängde alla plastburkar, frågade om jag fick några och jag fick hur många som helst, de slänger dem bara. hälsningar Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Re: Jag var på IKEA idag
Citat:
Jag har beställt "thread rack" från USA via eBay. Sök på ebay.com efter thread rack så hittar du hur många varianter som helst... //Kaja |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Kan lägga till att där jag köpte ifrån så hade de en variant för vanliga trådrullar/brodertråd och en annan variant för overlock-koner. Samma modell, men längre pinnar och längre mellan pinnarna för konerna.
//Kaja |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:49.