![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
påspåse
Hej, jag undrar om vilka mått det brukar vara på en påpåse, förstår att man kan göra som man vill men hur brukar ni göra som har sytt en sådan????????? Hoppas på tips.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Hej.
Min påspåse har måtten 60*52 cm färdigt mått plus 2.5 cm upptill och nertill för fåll. Plus 2 cm för fåll på långsidan. Hanken är 20 cm lång och 1 cm bred dubbelvikt färdigt mått. Plus sömsmån. Lycka till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
påspåse
Tack, hade själv funderat om det kunde vara ungefär 60*50.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
...och mina är 50 cm höga och 48 runtom. Färdiga mått. Kanalerna ca 2,5 cm breda. Jag har satt en resårhank bak i sömmen en bit nedanför toppen, så den syns inte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Har man fina kökshandukar som man inte använder är det lagom att sy påspåsar utav.
Jag lämnar öppet där bak när jag tätt i resåren, så kan man använda samma som man trätt igenom till att häng upp den i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har gjort påspåsar av avklippta jeansben som jag broderat på
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
påspåse
Avklippta jeansben, det låter intressant. Har du lagt ut någon bild på dessa????? Min påse blir klar imorgon, får se om jag lyckas med att lägga in bild.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Har tyvärr ingen bild. Men jag sydde en kanal för resår i varje ända. Sen broderade jag fantasiblommor lite här och var.
Och till slut en stopp att hänga den i |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
påspåse
Nu har jag lagt ut bilden på min påse, det är min dotter som ville ha lite annorlunda än dom "vanliga" och jag har gjort så gott jag kan efter önskemålet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:58.