Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-02-06, 03:08   #1
Susen Susen är inte uppkopplad

Äntligen symaskin tillbaka!!!!

Hej!
Nu har jag äntligen fått min symaskin.Inte den som jag lämnade in utan en helt ny igen.De blev aldrig färdiga att fixa den utan drog ut o förhalade hela tiden så efter lite gnabb och insisterande så fick jag en ny maskin.Den andra var ju bara en vecka gammal.Vet ej om det var ngt annat fel på den merän tråd som fastnat men är nu livrädd när jag syr att det skall hända igen.Tittar på tråden som en hök.En fråga,hur drar ni ut tråden som har gått av när ni syr?Nerifrån och igenom maskinen eller drar ni tillbaka tråden upp?Konstig fråga kanske.Min man påstår att tråden nog fastnar mindre om man drar tråden ner?Sen så när jag syr med svart tråd,först så går det nästan aldrig att trä den automatiskt och det är alltid den färgen som slits av,är det bara min svarta tråd som det är häx i eller är det vanligt?Hur som helst så är jag jätte glad att jag har fått min innovis tillbaka så nu skall jag bara sy o sy ett bra tag.
Häls
Susanne
Susen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-06, 07:26   #2
avslut101129 avslut101129 är inte uppkopplad

Lycka till med den nya maskinen. Prova att släppa lite på trådspänningen. Jag har haft samma problem med min Rose, men när jag släppte på spänningen så slutade tråden att gå av.
Du ska nog försöka och dra tråden neråt när den har fastnat.

Lycka till

Monica
avslut101129 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-02-06, 08:36   #3
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Du ska se att din maskin komemr att funka jättebra!!
Jag har blivit (barskt) tillsagd att ALLTID dra tråden neråt, den väg den "ska" gå. Alltså även när man byter tråd. Håll i trådänden vid nålen klipp före trådspänningen och dra ut snutten. Så "ska" man görea, men jag är ofta slarvig och drar åt andra hållet... (Men alltid, alltid, alltid med pressarfoten uppe så trådspänningen är av...)

Åsa
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:21.