Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-04-13, 09:38   #1
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
besegrad av 3D-professional

Brottas med Husqvarnas program och tror jag blir galen. Fick till slut ta fram den lilla boken och ta det steg för steg. Redan där blev jag ännu mer galen! Skulle så vackert göra allt efter boken och kommer till punkt 30 i 3D Digitizing. Stämmer bilden med texten??? naturligtvis inte.

Här står i boken:
30. Ställ in höjden och bredden på 6,0 mm. Om du har proportionellt förkryssat behver du bara ändra ett av dom.

Denna bild finns på skärmen och inte kan jag se någon höjd och bredd. Är jag ovanligt korkad eller? Någon med 3D Professional som kan hjälpa mig innan jag slänger ut programmet på gatan och kör över det med bilen.


Kanske jag är ovanligt grinig för värken men trodde att jag skulle kunna roa mig med att lära mig detta svindyra/korkade program när jag inte kan göra så mycket annat. Vilken blunder att inbilla sig nåt sånt.
Bifogade bilder
 
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-13, 10:07   #2
trine trine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 117
Jag har programmet som jag köbte för et par år sedan jag kan inte hitta punkt 30 kan du inte skriva vilken sida du är på. jag har arbetat en del i programmet, kanske jag kan hjälpa dig.
Mvh trine

Senast redigerad av trine den 2007-04-13 klockan 10:20.
trine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-13, 10:20   #3
avsl090 avsl090 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2007
Inlägg: 901
Re: besegrad av 3D-professional

Citat:
Delfintua skrev:
Brottas med Husqvarnas program och tror jag blir galen. Fick till slut ta fram den lilla boken och ta det steg för steg. Redan där blev jag ännu mer galen! Skulle så vackert göra allt efter boken och kommer till punkt 30 i 3D Digitizing. Stämmer bilden med texten??? naturligtvis inte.Här står i boken:30. Ställ in höjden och bredden på 6,0 mm. Om du har proportionellt förkryssat behver du bara ändra ett av dom.Denna bild finns på skärmen och inte kan jag se någon höjd och bredd. Är jag ovanligt korkad eller? Någon med 3D Professional som kan hjälpa mig innan jag slänger ut programmet på gatan och kör över det med bilen.
Förmodligen har du redan testat men har du kollat in vad som står under de andra flikarna? (som syns på bilden) tex options mfl.
Jag maskinbroderar inte men kanske kan bidra ändå. Ibland kan man stirra sig blind och inte se lösningar som finns där. Det gäller nog alla tillfällen när man måste läsa instruktion, något som är en källa till frustration många gånger. Jag vet inte vad det är med de som skriver instruktioner, måste man vara professor för att fatta? Jag brukar ibland roa mej med att skriva om intruktioner så att folk fattar dvs man går ner en nivå och skriver även sådan som författaren troligen uppfattat som självklart.

Men det kan ju faktiskt vara så att det är i ditt fall fel i programmet. Kolla i så fall med supporten.

Hoppas att din värk inte är alltför svår och att det känns lite bättre.
avsl090 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-13, 10:22   #4
trine trine är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2006
Inlägg: 117
jag har hittat, tror jag. Titta på punkt 21 använd motif fill, jag tror det är der det har gått galet för dig.
Mvh trine

Senast redigerad av trine den 2007-04-13 klockan 10:28.
trine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-04-13, 10:37   #5
avslutad140203 avslutad140203 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 97
Hej!
Vet inte om det hjälper men om du jobbar med snabbstartövningen "Tåg" titta tillbaka på punkt 27, 28, och 29 att du är på "rätt plats". Jag har testat i Edit och där kommer fram dialogrutan ( Motif Fill Properrtes) när man högerklickar( punkt 29) där går att kontrollera att "proportional" är förkryssat och ställa in höjd och brädd.
Hälsningar Mira
avslutad140203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons