Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2008-05-23, 08:43   #1
u-b u-b är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 48
Bra - dåliga broderier?

Var brukar ni handla era broderier?

Man vill ju ha broderier med kvalite och det är ju en djungel av olika företag.

Vad har ni för erfarenhet av där ni köper era broderier?

/ ulla-britt
u-b är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-23, 13:00   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Handlar ganska mycket hos Embroidery Library. Proffsmönster av god kaviltet till rimligt pris.
Undivker definitivt alla ställen där man få massor av mönster för nästan inga pengar. Brukar vara automatiskt stygnsatta bilder, helt utan djup, med massor av hoppstyg etc.
På de flesta ställen bjuder man på några mönster så man kan ladda ner och få en aning om kvaliten.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-23, 16:41   #3
annan65 annan65 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: aug 2007
Inlägg: 169
måste bara lägga till ang emblibrary....... har tyvärr erfarenhet av att deras inte ALLTID är bra! Sydde en tavla från dom - köpt broderi- och tråden gick av hela tiden. Mönstret var så tätt, så tråden gnagdes av hela tiden! Sydde ca 50 stygn och sen gick tråden av. När hela tavlan var över 50 000 stygn hade jag att göra ganska länge med att trä om efter vart 50:e stygn!

Mönstret var dessutom inte varken förstorat eller förminskat utan jag körde rakt på.

En kompis till mej köpte en kollektion och där var några stycken helt värdelösa, så tyvärr kan man nog råka på dåliga broderier överallt om man har otur. Bästa rådet från mej är att om man ska ha det på något speciellt, bör man kanske provbrodera mönstret först
annan65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 02:14   #4
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Av de jag köpt är generellt emblibrary bäst. Då säger jag generellt sett eftersom jag har köpt ganska många brodyrer därifrån och bara haft problem med 1, och då är det för glest sytt att tyget syns genom (mörk ickebehandlad jeanstyg).

Sen har jag köpt en och annan lite varstans. Vissa är så usel kvalité att det bara är att glömma, andra halvbra. Men dessa kan jag inte länka till eftersom sysidan förbjuder det.

Generellt är sidor med gratisbroydyrer usla, men ja generellt alltså.

Senast redigerad av ichigo den 2008-05-24 klockan 02:16.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 11:00   #5
Sotis Sotis är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jul 2007
Inlägg: 1 332
Kanske ska kommentera lite mer om mitt favvoställe, Embroidery Library:
Det var inte ett ställe jag gärna handlade ifrån i början när jag hade en lite svagare maskin. Deras mönster är ofta täta och stygnintensiva och kan vara lager på lager för bra 3d-effekt. Min första lilla maskin hade problem med detta. Men jag kunde ju inte alltid motstå, och då gick jag runt problemet genom att trixa med storleken utan att behålla stygntätheten. Och nål 90 för att minska riksen för nålbrott.
När jag bytte upp mig till en maskin med lite mer kraft, och som sydde långsammare (det var nog bland annat däför den hade mer kraft) kunde inget stoppa mig längre!
Jag är säker på att det finns lika bra mönster på andra ställen, men jag har blivit för bekväm av mig för att leta runt. Har jag tankar om ett projekt kollar jag där och hittar ofta något. Kollar också deras reor och nyheter varje vecka, lägger mönster i önskelistan och behöver jag dem inte till något särskilt väntar jag in någon rea innan jag köper dem. Det är vldigt sällan jag betalt fullt pris för något mönster!

Ett litet ställe jag handlat lite ifrån och varit väldigt nöjd med är ocksp Wandaful Designs.
http://www.wandafuldesigns.com/
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 11:14   #6
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
jag måste hålla med annan65
Jag tycker inte alltid emblibrary är så bra. Har inte haft samma problem som annan65 men har varit lite små-missnöjd

Ibland tycker jag också att de satt ihop färgerna fel så man itne kan ändra lätt om man vill ha andra färger. Det känns som om det hade varit så lätt för dem att dela upp det.

Men jag tycker iaf att de är ganska okej och jag fortsätter köpa därifrån
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-05-24, 16:04   #7
Alice Alice är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2003
Inlägg: 593
Jag handlar också mycket från emblibrary och har aldrig haft problem. Andra favvoställen är www.smartneedle.com www.jennysembroidery.com, ko-design, abc-cross-stitch, vermillion, loraliedesign, s-embroidery, sen kan du kolla på secrets of där finns ju massor med olika designers likadant hos aadmall och oregon patchwork.
Alice är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons