Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-05-19, 14:52   #1
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 472
Syergonomi

Det finns via t ex Varsam.se och andra företag som säljer hjälpmedel till handikappade att få tag i och köpa benförhöjare som du kan sätta under skrivbordsbenen, säng, köksbord m m. De är inte så dyra. Du kan även kontakta arbetsterapeuten på den vårdcentral som du till hör.De kan lämna ut adresser m m.

De kan säkerligen även hjälpa dig att mäta dig och räkna ut i vilken höjd du bör ha på ditt bord.

Har du mycket besvär, gå till läkaren på din VC och be om en remiss till arbetsterapeut. Har du remiss från läkare så kan du ev få låna dem gratis.

(Det är ett rör med klossar i och så plockar du bort eller lägger i så många klossar som du behöver).

Lycka till, hör gärna av Er och berätta hur det går.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-19, 14:57   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Om du klickar på besvara knappen i den diskussion som du försöker svara på så blir det lättare att hänga med än om du startar nya diskussioner.

Det var många bra synpunkter som kan vara bara att veta.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-20, 15:37   #3
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 472
Hej!

Jo, jag gjorde både och. För jag gjorde den bedömningen att det var en bra att fler fick ta del av information om detta. Sedan vet jag ju inte i vilken turordning som det bliv registrerat på sysidan. Men först så besvarade jag.

Ha det gott!
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-20, 16:19   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Ahhh okej, förstår din tanke och den var god!

Jag tycker dock det blir lite förvirrande och skulle många göra så, så skulle man tillslut inte riktigt veta var man ska kolla eller svara. Såg att du var rätt ny här och tänkte att du kanske inte riktigt visste hur det funka Det rekomenderas också i reglerna för sysidan att man ska undvika dubbel postning. Ta nu inte illa upp jag ville bara förklara hur jag ser på saken, och som sagt, jag för står din tanke.

Ha det bra och fortsätt posta dina bra synpunkter!
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-05-22, 10:09   #5
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 472
Hej!

Nej, onej, jag tar inte illa upp. Sidan skulle ju växa till orimliga höjder.

Detta forum blir ju som ett litet uppslagsverk med tiden för mig, kan jag tänka mig.

Personligen så funkar jag så att, när behovet uppstår så börjar jag söka efter informationen. Är det då massor av långa sidor, så är det svårt att hitta.

Men det kanske är någon annanstans som det är möjligt att skriva in det. Vet du i så fall vart?
Eller är det så att vi skall önska oss en sådan sida?

Du, och övriga medlemmar må ju då förlåta mitt misstag men det var ju då på sätt och vis ett bra misstag med mycket goda avsikter.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons