Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara
 
Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-07-12, 14:03   #1
annkir annkir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 176
Prissättning

Med risk för att vara tjatig!???
När någon frågar mig om vad det skulle kosta om jag skullebrodera ngt på en t-shirt eller en väska eller ngt så står ja gdär som ett litet fån o undrar vad i hela fridens namn jag ska säga.
Jag vet att det varit uppe på tal tidigare men jag hittar det inte.
Så snälla kan jag få lite hjälp med prissättnignen? Stygnsättningen?
Man kan ju räkna ut i Embird men det står där pris för var 1000e stygn. och vad ska jga skriva i där?
Ni som hållit på ett tag vet ju vad som är skäligt.
Hitintills har det jag gjort blivit prissatt av de som vill ha det.Så - ja jag vet inte alls vad man ska ta.
Har nyss blivit tillfrågad om flera olika saker så nu börjar jag få lite panik...
Vore jättetacksam om jag kunde få lite snabbt svar för de hör av sig igen snart.
Tackar i förskott för jag vet ju att ni är snälla o gärna hjälper till.
annkir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-12, 14:20   #2
Delfintua Delfintua är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
Den här tråden kanske kan hjälpa dig lite på traven http://www.sysidan.se/forum/showthre...priss%E4ttning
Delfintua är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-12, 15:09   #3
annkir annkir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 176
Då ska vi se om jag fattat rätt?

Så om jag skriver i embird att jag ska ta 5 för 1000 stygn så borde det bli ett skäligt pris eller? försöker skicka med en bild så du får se..vad jag menar. Jag menar om det då blir ett skäligt pris i slutänden med färgbyten o allt.?
Bifogade bilder
 
annkir är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-12, 20:38   #4
xyzavslutat xyzavslutat är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 425
Har jag förstått alldeles galet eller menar du att du skulle ta 5:- för varje 1000 stygn? Det skulle i så fall bli lite drygt 35:- kronor för den bilden, det tycker jag är alldeles för lite! Visserligen ser jag nu att bilden är ganska liten, men det tar ju sin tid att sy den trots det, med för- och efterjobb också. Nu brukar inte jag sy på det viset till kunder, så jag har egentligen ingen erfarenhet av det, men jag hoppas någon här kan hjälpa dig så du kan få ut ett skäligt pris för ditt arbete.

Senast redigerad av xyzavslutat den 2007-07-12 klockan 20:40.
xyzavslutat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-12, 21:43   #5
Alvan Alvan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2004
Inlägg: 4 168
Jag brukar använda principen 1 öre/stygn och sedan 150 kr i timmen (eller 6,50/minut) för övrigt jobb som t ex uppstart (spänna båge), byte av tråd.

Funkar för det mesta bra, tycker jag.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-13, 07:40   #6
iskra iskra är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 31
Ett prisexempel:

Handduk, storlek badlakan, med ett namn och en färdig bild 149 sek, vill man ha något sceciellt eller xtra bild kostar den mellan 30-100 kr.

Ger det dig en hint?
iskra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-13, 09:47   #7
annkir annkir är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2007
Inlägg: 176
"Hoppsan ´erstin"

ursäkta uttrycket!
Ja då får jag väl räkna om det hela då. Det verkar som ett mer skäligt o mer lättprissatt borde bli att ta typ runt 10:- per 1000 stygn då med allt inräknat o då menar jag bara själva broderiet det blir ju enklare för dem som frågar mig om jag snabbt kan ge ett ungefärligt pris i alla fall.De har ju oftast sett ngt jag gjort som de vill ha eller kanske det man har i datorn. bilar är ngt som de i min umgängeskrets mest frågar efter oo då i första hand gamla yankies. Sydde ny´ligen en skjorta med Cadillacs emblem o lite text på ryggen där de själva bjöd 350:- inkl skjorta. Rimligt?
Tack alla som hjälpt till nu ska jag försöka få fram ett kostnadsförslag till en som vill ha t-shirtar för ett musik engagemang.
Tack alla för hjälpen
Trevlig sommar!
annkir är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons