![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Var hitta broderitrådar på internet?
Hej.
Jag sitter och stygnsätter på kvällarna, och då finns det många trådar att välja på i programmet (3D Professional). På trådkartan över Sulky Rayon trådar finns inte alls lika många färger att välja på. Finns det någon som vet var man kan hitta de trådar som inte säljs i butikerna, eller om man kan köpa trådar billigare på internet? T ex vill jag ha tråd nummer 1818, som är en ljust avocadogrön nyans, det närmaste jag kommer i trådkartan är 1100, men det blir fel när jag syr ut det. Snälla hjälp mig... ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Prova med www.maskinbroderi.se. Hittar du inte vad du söker så ring Gisela och prata med henne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har hela färgkartan med sulkys färger men det finns ingen som heter 1818.högsta nr är 1536.
Är du säker på att det är sulkys rayon.? Det bästa när man färgsätter broderier är att ha kartan med färgprover och den med trådproverna.det skilljer mycket mellan datorns färg och trådensfärg.så man kan inte alltid gå efter nr utan får titta och jämföra färgerna i stället. Senast redigerad av axyzvslut den 2007-05-08 klockan 11:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja, enligt fliken där man väljer vilken färg man vill ha till nästa omgång stygn, står det Sulky Rayon 40. Det finns fler flikar med t ex Robinson Anton Rayon också, men just 1818 är under Sulky. Fick lite trådar med till en ritpenna jag köpte av Husqvarna, där fanns nummer 1066 med och den finns inte heller med på färgkartan.
![]() ![]() Ska köpa lite fler färger och sen göra som du sa, titta på trådarna istället för datorn, det kan ju skilja en hel del. Tack för hjälpen Senast redigerad av AnkiH den 2007-05-08 klockan 12:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
http://www.maskinbroderi.se/ Här är en länk til solbrodyr jag får inte den förra att fungera
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Kunde inte komma in på länken, vem är Gisela??
Anki ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
Annette |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack för länken, verkar vara precis den sidan jag letar efter. 1066 fanns ju med på den sidan, fast den inte fanns på min färgkarta... Kanske en gammal färgkarta.
Anki |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:46.