Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-12-22, 02:02   #1
minx minx är inte uppkopplad

Behöver massor med inredningstips - Syatelje

Jag har en stooor härlig lokal (80 kvadrat plus kök hall och toalett ) som jag ska inreda till syatelje (Vita väggar 280 i takhöjd och ljust golv) men just nu står det still i huvudet på mig hur jag ska inreda den. Behöver därför massor med tips, Gärna bilder på era syhörnor... vad klarar man sig inte utan??
Hur gör man en trådhållare enkelt?? (för alla trådrullar?) Eller finns det nånstans att beställa såna ??

Senast redigerad av minx den 2006-12-22 klockan 02:04.
minx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-22, 09:13   #2
VivoPlena VivoPlena är inte uppkopplad

Stora klipp-bord med många hyllor under för mönsterpapper va rmin första tanke.

Sen såg jag en smart grej på Furulunds i Västerås (du kanske har sett den, eller någon annan som har lika). På klippbordets kortände är det som en nersänkt "låda" i bordsskivan där allt tillklippt tyg hamnar, så man slipper det där med att tyget halkar iväg och faller ner på golvet och blir smutsigt.
VivoPlena är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-22, 20:42   #3
millsing millsing är inte uppkopplad

Grattis till lokalen!!

Jag har tänkt att inreda min atelje med följande:

En stor skjutdörrsgarderob på ena väggen så att jag får bort allt material ur synfältet men att det ändå är lätt att plocka fram. Man vill ju att det ska se snyggt ut och att materialet inte solbleks....

Typ ELFA-hyllor på en annan vägg där jag kan ställa olika förvaringboxar, både transparenta och andra, för förvaring av allt annat som man bara måste ha i sin skaparlya.

Ett STORT klippbord i mitten och det tänkte jag fixa av en gammal konferensbordsskiva samt köksskåp från IKEA som skivan ska ligga på. På så sätt får jag förvaring därunder också. IKEA har väl dessutom en enklare lösning för ett ljusbord, om du inte har det redan....

Sedan ska självklart mina symaskiner få agera som inredning och längre har jag inte kommit i mina funderingar.

När det gäller trådförvaring, kolla in diverse verktygstavlor hos olika järnaffärer eller byggvaruhandlare. Det finns en massa smarta och billiga krokar m.m. som man kanske kan använda sig av.

LYCKA TILL!

P.S. Skicka gärna kort på hur det blev!
millsing är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-25, 14:57   #4
minx minx är inte uppkopplad

Finns klippbord på andra ställen än furulunds??
Såg just att de upphört med postorder
Tusen tack för smarta tips nu börjar jag få en bild i huvudet hur jag ska få ihop det!!
minx är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-26, 17:49   #5
yllet yllet är inte uppkopplad

kolla in ikea,dom har glasskivor som är jättebra att klippa på
yllet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-30, 09:58   #6
Gidget Gidget är inte uppkopplad

Idag tog jag fram de gamla tidningarna "Gör det själv" från 1983 nr 8 och 12, där finns det många bra idéer till syhörnan.
Jag själv ska göra krokar av trä som jag ska sätta fast på en list på väggen och ha alla mina rullar med mönsterpapper, vileden, vliesofix etc. På sybordet som är gjort som ett klaffbord har man också gjort rundstavar som kan dras ut för att t.ex. hänga de delar man klippt ut. En vikvägg i tre delar med speglar på ena sidan och tapet eller målat på baksidan, som är på hjul finns också beskrivning på.
Hela hörnan har ett system med lister och bärpinnar, där man fäster lådor, rundstavar, lister som man hänger band på o.s.v.De tidningarna slänger jag aldrig, det finns många bra idéer i dem att göra själv.
Det var lite tips från "gamla tider" som fortfarande fungerar.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-01-10, 10:57   #7
Lithia Lithia är inte uppkopplad

Du skulle inte kunnan tänka dig att scanna artiklarna eller kopiera dem och skicka om jag betalar portot ??
Jag håller på och inreda en syhörna i min lilla etta nämligen på ganska liten budget...så allt som an kan göra själv till billig penning är helt klart intressant.
Lithia är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:46.