![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
HJÄLP konverteringsproblem
Någon som kan hjälpa mig med ett problem.Jag har hämtar hem filer på nätet som man egentligen använder i Huskvarnas maskiner .hus och konverterat dom till mitt format (jag har en Janome) det har alltid gått bra. Jag har då använt konverteringsprogram Buzz Tools.
Nu har jag varit inne och köpt en kollektion på Huskvarna affären, men dom filerna kan jag inte konvertera, dom är i format .shv. Jag trodde alla Huskvarnas filer hette .hus. Har ni något tipps hur jag kan göra. Lite snopet att slänga ut så mycket pengar och inte kunna använda filerna. Birgitta |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej Birgitta!
jag har just svarat på ditt mail som du sände till mig privat, men jag kan även svara här om det är någon mer som undrar. SHV- är filformatet som man har på disketterna till Designer 1-maskinen. De kan Du inte konverteras i vanligt konverteringsprogram (vad jag vet) utan behöver plockas in i Diskmanager - ett program som man använder då man vill överföra filerna man har på hårddisken till diskett som direkt kan föras in i Designer 1-maskinen.Du bör därför ta kontakt med husqvarna och säga att du istället vill ha filerna i vip- eller hus-format...eller om de möjligen har möjlighet att ge Dig dem i jef-format som du använder. Så kul att du fått färdigt julgardinerna med mina motiv...hoppas att jag får se dem. kram och lycka till Linnéa |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Har du köpt dem i affär borde det inte vara något preoblem att få byta!
Men är du säker på att du inte kan öppna mönstren i ditt stygnsättningsprogram om du har sådant? Jag kan i alla fall öppna SHV-filer i mitt Artista. (Och sedan spara ivalfritt format) Åsa |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om jag nu inte hade så bråttom, utan tittade lite noggrannare, så var det med 2 disketter och den andra innehåll hus-filer. Så nu är det bara att brodera på.
Birgitta |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Det var skönt att höra!
För övrigt ser jag att även lågptisvarianten Embird kan öppna SHV-filer, så det borde inte behöva ställa till problem för andra program heller! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jo, det ställde till problem i Buzz Tool.
Det programmet kan hantera: art, asd, bmp, csd, dst, exp, hus, jef, pcd, pcs, pcq, pec, pel, pes, swe, txt, xxx. Men tyvärr inte shv. Men nu sitter första ängeln i brodyrmaskinen, så nu är det bara att trycka på start. Birgitta |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Så skönt att det löste sig för dig!
Önskar Dig en skön syafton kram Linnéa |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Det var intressant! Jag har "storebror", BuzzXplore och det tar även SHV. Nu har det ju löst sig ändå för dig, men jag tycker sådant här är intressant att veta. för man ju vara redo om man skulle stöta på ett bra mönster!
Nu är ju sannolikheten att man skulle stöta på ett mönster som bara finns i SHV is tort sett noll, men ändå! Åsa |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Nu är första ängeln klar ur kollektionen och det fungerade jättebra.
Birgitta |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Hej Tjejer! Nyaste Embird och vissa äldre kan konvertera shv filer till dom flesta formaten. Har provat det nyligen då jag själv fick trubbel med shv filer(tappade bort min hus format diskett) när jag skulle sälja ett kort.Anne
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Hjälp en vilsen själ!!
Jag har ingen brodermaskin ännu, men har möjlighet att köpa en beg. Designer 1 och måste bestämma mig imorgon (ångest). Är det så att Designer 1 inte klarar HUS format? Det verkar inte heller som om Embirde konverterar till filer som Designer 1 läser?? Och husqvarnas broderprogramvara är ju fantastiskt dyr.. I så fall kanske jag skall strunta i Designer-maskinen och köpa mig en ny Hq Platinum 950E |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Såvitt jag förstår behöver man ha ett Disc Manager-program för att skriva disketter till Designer. Du kanske får det med maskinen? Det är allstå inte hela programsviten som behövs till detta.
Jag ahr inte Husqvarna själv, så jag har inte värst bra kläm på detta, måste jag medge. Men en begangnad Designer låter ju som en dröm! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
hej ulrica! de är bara diskmanager man behöver , jag har sänt dig mail ang ett gammalt husqvarna prog med allt du behöver för D1:an. Anne
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:38.