![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Basic frågor och problem om att sy egna dräkter
Hej
lite ledsen att jag kommer till erat forum med dessa frågor, men ni verkar vara väldigt duktiga och kunna eran sak då det verkar vara ganska avancerade saker som ni har för er. till saken så är jag lite intresserad av att sy en egen dräkt, typisk fantasy/medeltida dräkt. saken är dock den att jag inte är erfaren i att sy då jag varit ganska anti syslöjd då jag hade en inte så trevlig lärare i 6:an och sov dom största delarna i i högstadiets slöjdlektioner ( åstadkom en tröja i all fall, och en liten stickad orm) aja, kanske ska komma till skott nu då ( försöka att inte tappa bort mig nånstans), jo. jag vill sy, eller funderar i alla fall på att sy en typisk fantasy/medeltida dräkt, ämnat för rollspelande, och att det är allmänt häftigt ![]() eftersom jag inte var något ess i syslöjd ( lyckades skrapa till mig ett VG ![]() Jag undrar kort och gott om jag kan få några råd om ev. vad och hur jag ska börja och vilka tyger som är passande att använda. Men också råd om hur man syr i största allmänhet, raksöm, korstygn och alla andra oändliga olika stygn man kan välja mellan. Om det finns någon guide till detta så skulle jag gärna vilja få länk till detta. Jag förstår om detta kanske är lite dålig information så jag svarar gärna på frågor tack på förhand |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:16.