![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Vad syr man som gåva till en förstagångsmamma?
Min lärare ska få barn i juli, och för några nätter sedan kom en blixt från en klar himmel: Jag ska sy något åt henne!
Men vad? Jag vill undvika att sy kläder så långt det är möjligt eftersom man aldrig vet vilken storlek barnet kommer att ha. Kön ska inte heller spela någon roll. Jag kan visserligen sy kläder i en storlek som barnet kan ha när det blir lite större, men mamman ska ju godkänna färg och modell och allt sådant där. Det här ska vara en present. Jag velar mellan att göra ett täcke i quilt (finns en dam här i stan som säljer de mest fantastiska quilttyger, men jag kan ju inget om quilt!) eller köra på standarden: ett gosedjur. Jag har tillgång till brodermaskin, annars har jag en vanlig symaskin. Overlock kan också skaffas om det skulle knipa. Kanske kan jag göra både och? Men jag måste fortfarande lära mig quilta! Någon som kanske har andra förslag på vad nyutexaminerade mödrar kan tänkas behöva/vilja ha? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:07.