![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Syr maskinen för snabbt?
eller vad kan det vara för fel när undertråden bara trasslar ihop sig till en boll och förstör tyget... Jag har provat att göra stygnen glesare men detta tycks inte vara problemet.
Kan man ställa in maskinen så att den inte syr så snabbt? Eller är det ngt annat fel? Hjälp! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Beror på vad du har maskin om du kan ställa in hastigheten, men dt kan man på många.
Troligen int det som är problemet. Låter snarare som ett trådspänningsproblem. Kolla övertrådens trädning extra noga och att trådspänningn verkligen gör sitt jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tycker också som om det låter som ett trådspänningsfel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag tipsar om hur jag brukar göra med jämna mellanrum:
Jag tar ett tjockare tråd(vanligt sytråd med några knutar i går också bra)och trär maskinens overtråd OBS!INTE I NÅLEN! kollar sedan noga att den"klickar"ordentligt mellan brickorna och drar igenom! Ibland kommer en massa damm och annat dyligt skräp med i tråden.Sedan kollar man förstås trådspänningen,och att sytråden "klickar"ordentligt mellan brickorna varje gång man trär maskinen om.PRECIS som ÅSA och JOHANNA säger: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tips till Tess och er andra också såklart.
Använd tandtråd att göra rent mellan trådspänningsbrickorna. Perfekt även till overlocken,/Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för tipset!
Där ser man vilken supersajt sysidan är kanon:TESS ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
gulliga ni.
tack jag ska kolla detta...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Min broderimaskin gör råttbon om man inte spolar undertråden tillräckligt hårt, efter jag upptäckte det köper jag alltid färdigspolad tråd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:28.