![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Vad ta betalt?
Vad brukar ni ta betalt för en flaskpåse med broderi (ca 10.000 stygn) och foder??
Barbro |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Så här tar jabb betalt för broderier:
1:-/300stygn. 5:- för varje trådbyte 10-20:- för ev. filmoplast eller solvy Samt bottenmaterial om jag använder det. För Rivvliseline tar jag inte extra. Om jag räknar på din så blir det. 33.50 för stygn 35:- för färgbyten (gissar på 7 färger) 20 för underlaget. 88,50 Sen har du ju fodrat också. Så kanske 100:- är rimligt. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
1 öre per stygn inkl underlägg och trådbyten. Sedan materialpris för tygerna och arbetet det tar att sy påsen.
10 000 = 100 kr för broderiet ca 50-80 kr för material och arbete. Totalt 150-180 kr |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för era svar, verkar som om jag var lite dyr alltså. Begärde 200:- men prutade till 175 eftersom det kändes lite dyrt. Tog faktiskt 1,5 timme att göra. Kör man fler samtidigt går det ju snabbare då man kan overlocka ihop då ena då den andra maskinen broderar. Jag räknade 1 öre per stygn, 30:- för material, resten arbetskostnad. Olönsamt alltså, men det är så himla kul!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Då räknade jag för lågt på materialet, trodde inte tygerna var så dyra. Hur lång tid tar själva påsen att sy? Jag brukar ta 80 kr i timmen på sömnad men på broderiet är arbetskostnaden in räknad i priset per stygn.
Vi tar oftas alldeles för lite betalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:24.