Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2013-12-02, 19:12   #1
avslutad141023 avslutad141023 är inte uppkopplad

idag är det lill jul!!

idag fick jag besked att mina specialbeställda Durkee hoops är på väg från USA. Durkee är en gigant i USA på ramar till industri maskiner, men tills nu har man på många maskiner behövt flytta fästskruvarna, i dag kom den nya generationen från fabriken o mitt paket var ett av de första att komma i väg. det bäst var att 3 stooora ramar med frakt från us gick på 1400 kronor, typ mindre en en enda vanlig ram, så nu håller jag tummarna att den inte ska fastna i tullen.

när paketet väl kommer är det min julafton tror jag, väntat i flera veckor på att få denna special utgåva av ramarna.. känner flera som har den första varianten o dem älskar sina ramar o kommer aldrig köpa annat..

hurra jag är sååå exalterad!!
avslutad141023 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-03, 10:03   #2
lilja lilja är inte uppkopplad

Håller tummarna för ditt paket! Presenter som man får välja åt sig själv brukar bli bra. En av mina bästa var när jag beställde yllefärger. WOW så roligt jag haft med dem. Tror jag ska trotsa datorovana och andra motstånd och lägga ut några bilder på mina glädjesaker.
lilja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-12-03, 11:07   #3

det tycker jag absolut du ska göra, delad glädje är dubbel glädje!!

känner mej som ett barn, tyvärr tar det ett par veckor tror jag innan paketet anländer men sedan ojoj så roligt det ska bli..
ser fram emot dina alster
Gammal 2013-12-07, 09:20   #4

den som väntar på något gott väntar

ALLTID förlänge..
det här med tålamod är nog inte min grej!
flera gånger om dagen kollar jag mitt sändnings nummer från US, det ska man inte göra man blir frustrerad. hmm på 5 dagar o paketet har ju inte ens lämnat staterna ännu. frustration!!!

jag vill ha paketet NUUUU. jag har ju massor av kuliga projekt p g o då behöööver jag ju mina durkee ramar, det förstår väl alla utom det amerikanska postväendet..

hmm jag förstår inte hur paketet ska kunna levereras på 10 arbetsdagar om det har gått åt fem för att resa från NC till FL, o de har ju inte ens snöstormar där???

tror jag anar en viss husteri hos mej själv.
jag vill ha nuuuu..

jag väntar på paket från england oxå o det är lika frustrerande det oxå. jag avskyr verkligen att vänta
Gammal 2013-12-11, 23:19   #5

julen kommer tidigt

hurra i morgon kommer äntligen mitt US paket med ramar. så klart blev det både tull, moms o en till postavgift. men sånt är livet..

jag har förberett en massa, designat egna hoop storlekar i mbx, köpt hem mallar i plast jag kan skära till, för sånna har inte durkee..

så även med extra kostnaden hamnade paketet med 3 ramar straxt under 2000.

det är helt klart värt det o jag kommer kunna maximera min maskin ytterligare..
åh är så förväntansfull, jag tror att jag redan har ett 20 tal designs som bara väntar på dessa nya ramars möjligheter..
tänk så coolt med en brodyr utmed hela benet på ridbrallorna o utan en massa bök.. längtar..
Gammal 2013-12-12, 13:26   #6
lilja lilja är inte uppkopplad

Lycka till! Det låter om en spännande tillvaro att hålla på med maskinbroderi. Själv har jag aldrig testat. Att se alla fina alster får det att klia i fingrarna på en sån som mig som tror att jag måste testa allt textilt. Får påminna mig om hur mycket fint man kan göra ändå...
lilja är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:44.