![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Mönster till kläder i stora storlekar
Hej alla!
Jag skall hjälpa en rullstolsburen tjej med kläder. Hon drar väldigt stora storlekar (58-60) och det är så svårt att hitta färdigsytt. Finns det någon som har erfarenhet av den typen av kläder? Tips på mönster, böcker och tidningar mottages tacksamt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej, i Stoff och Stils katalog finns mönster för upp till storlek 60.
Ulla |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej !
På Jonic (där vi dessutom har medlemsrabatt via Sysidan.se) så finns mönster i stora storlekar 46-56. Du hittar dit via Sysidans flik "Nyheter", "Medlemsrabatt på Jonic textilimport" - "Till hemsidan". Hoppas du hittar nåt bra ! /Birgitta |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej
Jag undrar om det inte finns stora storlekar i den nyaste Burda, och i nyaste Ingerlise finns det en del, den köpte jag och det finns några fina mönster i den. Jag tittade bara som hastigast på Burda. Aina |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
jag vet att det inte var det du fråga efter men här är en länksida från handikappades riksförbundtill ställen som säljer kläder för rullstolsburna:
http://www.dhr.se/start.asp?sida=1355 och här till en side med två emailadresser till ett projekt för att ta fram mönster till samma: http://www.independentliving.org/om-ffreaks.html Man kan ju alltid maila o fråga om dom har tips. Senast redigerad av mim den 2005-10-28 klockan 05:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej
Ingelise har flera modeller big size i varje nummer. Dessutom har de en bok med sådana mönster till salu./ Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:16.