![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Köpa mönster på internet
Finns det någon som har erfarenhet av att köpa
mönster från Butterick och Vouge på Internet? Jag vill gärna veta ungefär hur lång tid det brukar ta tills man får hem dem. MVH Ingsy |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har köpt Buttricks/Simplicity/Vogue-mönster från Ebay. Tiden varierar på varifrån mönstret skickas, räkna med ca 1-2 veckor från USA och en vecka från England...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Har också funderat på att köpa mönster därifrån, men hur funkar det med porto? Blir det mycket dyrare?
/Susanna |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Har varit inne och kollat lite grand. Butterick och McCall tar för att skicka 1-4 mönster 2,5 $ vilket blir mindre än 20 kr. Vogue tar 7 $ för 1 - 4 mönster vilket blir lite mer än 53 kr. Eftersom de mönster som jag ska ha nu är på rea 50 % ska jag prova och göra en beställning. Går man till en tygaffär i Sthl kostar det också ganska mycket. Ett mönster runt 100 kr kostar 45 kr extra eftersom de måste skicka efter mönstren. De har oftast inte de mönster hemma som jag ska ha. Sedan kostar ju resan för att hämta mönstren tid och pengar. De skickar inte hem mönstren till en för det beloppet så jag tycker att det är värt ett försök.Jag återkommer när jag vet hur det funknar.
Jag har också köpt tyg på webben och det verkar både billigt och bra men som sagt jag återkommer när jag fått mina grejor. Hälsningar från en som är trött på att springa runt och ändå inte få det jag ska ha. Ingsy |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Portot kostar inte 2,5 $ utan 7 $ vilket är
ca 53 kr. Hoppas att jag inte lurat någon! Ingsy |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Skriv hur där blev med att betala tull o skatt och så också, om du vill. Jag undrar över det.
(både tyg o mönster) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Hej!
Har nu fått både tyger och mönster hem i brevlådan och jag måste säga att jag är mycket nöjd. Frakten var kanske inte direkt billig men varorna bra och jag har sparat tid. Jag kommer att fortsätta att handla via internet. Var inne och kollade på det svenska postorderföretaget som ger 5 % i rabatt till sysidans medlemmar. Där tänker jag också prova. Att handla på postorder kräver lite plannering men det spar tid och då blir det lite mera tid över vid själva symaskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Blev nyfiken här...
Var på internet hittar jag Butterick, McCalloch Vouge? // Kicki |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:32.