![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Brodyr-trådspolar
Hej,
Jag skulle behöva tips på hur jag ska förvara 200 st broderi-spolar med ca 1.000 meter på varje. Jag vill förvara dem så jag kan se alla färgerna? Finns det något smart sätt eller har ni några ideer, hur har ni gjort? Färgernas nummer sitter nu i botten har ni något förslag på hur jag enkelt kan se färgnumren när jag lagrar dem ![]() Vore jättetacksam om ni delade med er eller har förslag ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tranperanta Glis för 39 kr på ikea tycker jag är toppen.
Om du kollar i mitt album sid 6, ser du hur det ser ut. Jag hade en bild inne, för ett tag sedan. Jag också snart 200 och jag har 8 lådor sorterade i olika färger. Jag tycker Glis fungerar bra till både tråd andra sygjejor. Har testat många olika men ingen är som Glis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har mina trådrullar i en hurts.
Det är väldigt lättåskådligt att ha dem så. Visserligen så syns ju inte trådnumret när de står i lådan. Men efter ett tag så "har man kläm på" var de olika rullarna finns. Jag har mina sorterade efter trådnummer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har mina på en verktygstavla som sambon kapat av gängstavar i lagom längd o sen satt en mutter på var sida om tavlan. Funkar kanonbra. Verktygstavlan köpte vi på Jula.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Trådspolar
Hej igen!
Tack för era svar ![]() Funderar på hurts eller Glis-lådan om jag väljer glislådan blir det några stycken har även nu tittat på Ikeas hurtsar, hurtsen Alex där man får plats med A2 papper verkar käck, funderar hur många trådrullar jag kan få in i den skulle alla få plats väljer jag nog den. Någon som har den? Någon som vet om ca 200 spolar får plats? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Titta vad jag fann att Ikea hurtsen Alex kan förvara
![]() ![]() http://www.m-broderiting.dk/product.asp?product=1025 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det är den hurtsen Alex, som jag förvarar mina trådar i.
I de tre nedersta lådorna har jag mer än 260 rullar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Trådspolar
Oj får du plats med så många i 3 lådor perfekt, då blir det två lådor över till annat, en sådan får det bli.
![]() Tack för tipset! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag har den här alex-hurtsen
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/pr...158#/40196241/ Den har 6 lådor, de tre översta är inte lika höga som de tre understa, men i de lägger jag rullarna. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:22.