![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Jag är helt ny i vävning
![]() Jag har alldeles i dagarna fått en bordsvävstol. Jag har sedan länge införskaffat mig Stora Vävboken av Lila Lundell/Elisabeth Windesjö. Inte blir jag klokare av att läsa den inte! Men jag VILL förstå ![]() Då jag inte vet vad för slags varp o garn tjocklek jag ska ha måste jag väl besöka en butik eller passa på i Jönköpings Sy-Festival. Har jag rätt? Jag tror mig vilja väva tyg som jag kan sy till kuddar. Jag har färger och mönster klara för mig. Om det nu inte är så att jag valt för svåra mönster som kanske inte går att göra på just en bordsvävstol. Var kan jag få bästa hjälpen tror ni någon kan hjälpa mig med detta? Tusen kramar till er alla ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej Pysslerskan!
Jag kan tyvärr inte komma med någon hjälp men är lite grand i samma situation eftersom jag köpte en bordsvävstol när de sålde ut sådana på arbetsterapin på sjukhuset. För att inte få alltför dåligt samvete ställde jag den i sadelkammaren där den får stå och gotta till sig tills jag vet i vilken ände jag ska börja. Så jag kommer att läsa alla tips du får här ![]() Egentligen skulle jag vilja åka iväg på en helgkurs i minivävning eller så. För "dummies". Hälsningar -anneli- |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det bästa sättet at lära sig grunderna i vävning är att gå en vävkurs.
Den boken är otroligt bra. jag har haft min sedan 1977 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citat:
Jag känner mig lite vilsen men vist förstår jag att en nybörjarkurs vore det optimala men de växer ju inte på träd. Och när man jobbar flex är det svårt att komma ifrån. Jag kommer att följa allt som sägs här för kanske jag kan ta till mig något nån gång ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:45.