![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Huskvarna Designer 1
Jag har köpt en Huskvarna Designer 1 och undrar om någon kan svara på lite frågår som jag har. Jag har köpt min maskin begagnad, den är i från 2005 men har aldrig varit använd så den är egentligen helt ny.
Tänkte uppdatera den i från Huskvarnas hemsida. Jag har Vista på min dator går det att ladda ner uppdateringsfilen ändå eller måste man ha XP? Det fanns inte med något Design program med, ska det följa något med maskinen? Jag provsydde igår och lyckades få till ett broderi ![]() Om jag ska ladda ner någon brodyr i från nätet vilket format läser min maskin? (Hittar inget i instruktionsboken om det) Måste jag även ha ett program ex. Embrid för att kunna sy broderiet eller kan jag öppna det och lägga det direkt på diskett för att sedan sy det? Vilket program rekommenderar ni för en nybörjare? Kommer säkert med flera frågor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har inte broderat med min på evigheter, men filerna heter "HUS" dessutom tror jag att du måste ha Husqvarnas program för att föra över broderierna till diskett
Dataprogram följer inte med maskinen men för att konvertera filer kan man använda lite olika program. Man kan sätta samman broderier i maskinen och lagra antingen i maskinen eller på diskett, men du måste alltså ha dem på diskett för att kunna sy dem. Angående uppdatering så gjorde min hsq handlare det när jag servade den en gång, bla så fick jag ett nytt knapphål där "kolonnerna" sys i samma riktning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag undrar om man inte kan föra över broderierna direkt i Embird till disketten. Kolla där innan du köper huskvarnas program.
www.embird.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag lyckades uppdatera maskinvaran i går, gick bra trots att jag har Vista på datorn. Fick först engelsk text i menyerna, men efter lite letande så kunde jag ändra till svenska igen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Disketterna ska vara formaterade, eller i alla fall upprättade på något speciellt vis. Detta kan till exempel Embird göra.
Jag trodde det skulle vara SHV-filer till Designer 1, men det löser sig nog i programmet. Har man Husqvarnas eget program gör det aäkert automatiskt om det till det format som behövs när disketten skrivs. Hur Embird gör vet jag inte, men det fixar det i alla fall. Jag har inte Husqvarna broderimaskin själv, så det är därför jag svävar lite på svaren, men en sak är helt säker: Du behöver INTE ha Husqvarnas eget program! Något program skulle jag tro att du vill ha i alla fall, även om du inte tänker stygnsätta själv. Allt blir så mycket enklare då. Embird är ett väldigt bar program där man fpr mycket för pengarna (i denna dyra hobby!). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för svar!
Jag har laddat ner Embrid 2010 och lyckats få över några broderier på disketten. Jag köper nog det programmet. Ni som köpt det, får man det på CD? Jag menar om datorn kraschar eller man byter dator så man kan lägga in det på nytt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Du laddar bara ner det igen när du behöver!
Det du måste spara någonstans är upplåsnings/registreringskoden du får när du köper det. Det ligger inbyggt i programmet möjlighet att spara sina lösenord på till exempel extern hårddisk eller USB-minne eller var man nu vill. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:34.