![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Förstora byxmönster
Mitt älsklingsmönster på byxor har blivit för litet och jag undrar hur man bäst förstorar upp det, enbart i grensömmen eller överallt. Tacksam för svar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det är bäst lite överallt skulle jag tro...
Om man bara förstorar upp i grensömmen förstorar man bara upp rumpan... Haha. ![]() Men man brukar vilja höja lite över magen och lite upp mot ryggen, samt litet på låren när man vill förstora mönster. Men det är ju helt individuellt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
jag brukar förstora överallt. om man har ett flerstorleks mönster. brukar jag rita och öka mellanskillnaden med samma mått som storlekarna under har runt om hela mönstret, skillnaden på höftens ökning tex. brukar vara större än ökningen vid vaden, så byxan ändå håller formen,
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tackar för tips! Jag provar med att förstora överallt för att sen klippa bort... tex vid byxbenen så att vidden blir bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:34.