![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
![]() Hejsan!
Håller på att sy modell 103 i "Allt om handarbete" nr 6-08. Är det någon som har sytt den? Fattar inte riktigt hur dom har tänkt sig med infällning/infordring. Eller är det lite fel beskrivet i mönstret??! Infordringen höger är ju invikning på. Punkt 5. Ska man klippa bort på infordringen och ha den kvar på infällningen och vart ska man lägga den. Sedan ska man ju sy fast infordringen punkt 7 men får inte riktigt till det hur dom har tänkt. ![]() Hoppas någon kan ge mig en bättre beskrivning på detta? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nu har inte jag tidningen men det låter som det är en tunika som går omlott över bysten... har jag fel?
Infällning? är det nån dekor påsydd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har tidningen framför mej och tolkar det så här: sy infodring/infällning på framstycket räta mot räta.
Du har väl klippt till 2 st av hö infodring? Det ska vara en på rätsidan och en på avigsidan... Likadant på vä infordring ![]() Låter rörigt det här men jag hoppas att du förstår... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Öhhh... en infodring på rätsidan har jag aldrig hört talas om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
nä infordring är nog inte rätt namn på den men jag skrev som tidningen...
![]() Fast den behövs annars blir urringningen ner till naveln ungefär.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Undrar hur den ser ut för jag har ju inte tidningen. Urringning till naveln vore ju mindre bra
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:15.