![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Har sytt ett par byxor (2 par om man tar med provparet i lakan) och på det hela taget blev jag rätt nöjd.
Dock skulle jag önska att dom inte vore sååååå vida nedtill. Jag vill att dom ska vara lite vida men lite mindre. Mönstret är ett Burda lösmönster och byxan består av 4 delar fram och 2 delar bak. Någon som vet var på byxan jag ska börja smalna av byxbenen för att dom inte ska bli så vida nedtill? Kan det vara vid knämarkeringen? Ska båda, yttre sidsömmarna minskas (bakstyckena är lite bredare än framstyckena tillsammans) med lika mycket? Foto på byxan finns här, jag har gjort den slät utan lock/lapp eller öljetter. Teckning på byxan finns här. Byxan blir vidare än vad det ser ut att bli på bilderna. Någon som vet hur jag ska göra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag skulle ta in lite både i sidosömmarna och i innerbensömen. På innerbensömmen skulle jag börja ända uppifrån grenen och på sidsömmarna strax nedan för höften (där tyget börjar släppa från kroppen). Se bara till att ta in försiktigt för någon cm gör större skillnad än man tror.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Alvan, menar du någon cm totalt eller någon cm per sida eller söm?
5 mm per del blir ju 2 cm totalt (jag ämnar låta framstyckena vara hela istället för delade) per byxben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det beror ju på hur vida de är nu och hur vida du skulle vilja ha dem. Med det att man ska vara försiktig menar jag att om du bestämmer dig att ta in 2 cm totalt så kan det göra större skillnad utseende mässigt än du tror, så börja försiktigt. Ta in ungefär hälften av vad du tror du ska ta in, nåla eller tåckla först så ser du. Dessutom har du ju lakansbrallorna att börja testa på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hmmmm....jaaaa, lakansbrallorna ja. De är ju inte riktigt i närheten av vad de riktiga byxorna är. Tydligt är i alla fall att den riktiga versionen i 100% polyester beter sig helt annorlunda än lakansbrallorna. Förvisso är lakansbrallorna gjorda i väldigt fina, gamla lakan av mycket hög kvalitet men det är väldigt svårt att använda dom till några finjusteringar.
Jag ska komma ihåg att ändra försiktigt - tack för det tipset! ![]() Jag tycker byxorna är väldigt bra upptill. Har lite ridbyxlårs-varning och har inte så stor möjlighet att ändra för mycket upptill på byxan. Den största förändringen i vidd ser ut att ske nedanför knämarkeringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:52.