![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Mönster till drakdräkt?
Finns det någon som har ett bra tips på hur jag syr en drakdräkt till min son? Han ska ha sagofest på dagis och bestämt att han ska vara drake. Han har en grön pjamas och jag tänkte att man kanske kan sy en form av cape med drakrygg på men vet inte riktigt hur jag ska få till det. Någon som har tips?
Tack! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Varför inte bara trianglar längs ryggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tänkte mig så här....
Gjorde en lite skiss på hur jag tänker mig det (bifogas). Som en en cape med huva och trianglar på ryggen och med en lång svans. Antar att trianglarna och svansen bör var stoppade. Sen får den kanske ha något midjebälte för att sitta på plats? Men vet inte riktigt hur jag får till huvan och hur jag gör snyggt för att stoppa svansen (övergång cape - svans). Lät nog rörigt men kanske förstår ni.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det fanns en drakdress nyligen i Allt om Handarbete
http://www.alltomhandarbete.se/page8...ecordid88=2756 Hör av dig om det är något. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:08.