![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Husqvarna Designer I - pipsjuka och spoltrött
Hejsan!
Min lilla älskade Designer I kan inte sluta pipa på mig... Kan man möjligen stänga av pipljudet när man broderar? Det piper ganska högt... En pling plong hade varit snällare och mjukare. Finns det någon lösning? En annan fråga från en brodyrnybörjare - finns det spolar som är spec avsett för broderier. Det är ett evígt spolande när man kör stora broderier.. Använder overlocktråd som undertråd. Blir så glad om jag får tips... Trevlig helg! /Helen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag TROR att man kan stänga av ljudet. Har inte maskinen igång så jag är inte riktigt säker. Kolla under alla undermenyer på tryckskärmen. Varför piper den? Är det för att det krånglar eller är det bara trådbytena?
När det gäller undertråd så använder jag färdigspolad tråd på plastspolar från maskinbroderi.se (länken här bredvid). De räcker längre än de som man spolar upp själv. Dessutom så tycker jag att den färdigspolade strular mindre än den man spolar upp själv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nu har jag kollat på maskinen. Gå in under SET och tryck more sedan more igen tills du kommer till sista sidan. Där står det upprepat alarm. Provat att trycka av den och sen kanske pipljudet försvunnit
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Den står redan på off..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Stäng av och starta om
kan det vara så enkelt.....kanske värt ett försök
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Nej det var inte så enkelt Tror inte att det går att stänga av ljudet
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:47.