![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() hej!
har sytt upp lite barnkläder som jag skulle vilja sälja men hur ska jag förstora mönstrena? samtliga plagg är i jersey. har gjort egna mönster utan grundmall i storlek ca 62 cl och vill göra dessa i 56-104 cl, vart kan jag få tag på grundmönster eller riktlinjer, nån som vet? vill också göra en body, men hittar inget mönster, ottobres nyaste tidning hade ju ingen body vad jag vet och de tidningar som har mönster för barn har så få saker i babystorlekar ju!! vill verkligen bli klar med grejerna snart så folk kan beställa innan jul! är sååååå himla tacksam för alla tips och råd jag kan få!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Är inte själv inte så insatt i mönstergradering (det år så det kallas när man gör olika storlekar), men vill du göra det hela grundligt kanske det är lämpligt att köpa en bok på ämnet och helt enkelt lära dig hur du gör.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
har tyvärr inte hittat nån sån bok för just babystorlekar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du kan ju kolla måttabellerna i mönstertidningar eller på sidor som säljer babykläder och utgå från dom måtten när du gör om mönstret.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej!
Jag har en mått-tabell för mönsterkonstruktion för just barnkläder. Vill du kan du få alla de måtten men det är nog lättast om du mailar mig på min vanliga mailadress! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Johanna - skulle jag också kunna få den tabellen? *frågar snällt* Och hur får jag veta din mailadress i så fall?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
I Ottobres Kids senaste så fanns där ju hur mycket barn mönster som helst även till prematur. Jag hittade sparkdräkter, omlott tröjor, body mm mm.
Jag har själv börjat sy igen efter många års uppehåll o blev jätte glad när jag hittade tidningen för där fanns såååå mycket. Lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Måttabell för konstruktion av babykläder
Jag skulle också gärna få måttabellen. Hoppas jag hittar din mail på din sida!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:46.