![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Frack
Hej, jag är i stort behov av hjälp! är det någon som har en frack eller har sytt/konstruerat mönster till en frack som skulle kunna berätta hur fodret ser ut.
håller på att byta foder i en gammal frack och det gamla fodret har lagningar som gör att det är svårt att veta vilka sömmar som fanns från början... är det söm mitt bak? ska det sitta ett ”band” mitt bak där bakstyckena möter varandra? det är också isytt kilar på några ställen, är det lagningar eller finns dom från början? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Jag tog fram min sons frack. Så här är den: är det söm mitt bak? --Ja ------------- ska det sitta ett ”band” mitt bak där bakstyckena möter varandra? ---Det finns inget ”band” på hans. Om du menar "svansarna" så går de lite omlott där de är isydda i överdelen. -------------- det är också isytt kilar på några ställen, är det lagningar eller finns dom från början? --Foder delarna är de samma som kavaj delarna -------------- Hoppas det hjälper. Annars, kanske du har en butik i närheten som säljer/hyr frackar där du kan gå kika. Lycka till, Rae |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
tack så mycket=)
hoppas att det kommer gå bra, ska lägga upp bilder sen, både före och efter, tror inte det kan bli så mycke sämre än det var*ler* |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:46.