![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Köpa maskin eller inte?
Hej alla brodyrgudinnor!
Jag har länge funderat på att skaffa en brodyrmaskin eftersom jag är för lat för att brodera för hand. Vad som gör att jag drar mig är att jag är så himla rädd för vad de kostar. Jag jobbar mycket och har inte all den tid jag vill ha att sy och är rädd att maskinen skulle bli stående. Jag vet att billigt inte går ihop med brodyrmaskiner (fast det är väl alltid så, oavsett sak, att man får vad man betalar för?) men jag vet inte ens vad normalpris är för en hobbymaskin. Jag har läst litegrann och kommit fram till att det vore bra att ha en maskin som klarar riktigt stora brodyr. Min tanke är att brodera hela ryggar på klädesplagg (tredelade mönster) och eventuellt ännu större. Går det med några hemmamaskiner alls? Eller borde man göra applikationer och brodera fast dessa? Stora bågar är vad jag förstår dyra och svåra att få tag på till alla modeller, samt att ju större båge man har desto mer instabil är den när man syr, så att den gärna hoppar och mönstret kan bli snett. Stämmer det? Grejen som man sätter fast bågen i bör väl vara i metall och inte plast, eftersom plast ger med sig efter ett tag. Finns det några billigare modeller som har det? Jag hade tänkt att göra mina broderier själv. Vad bör jag tänka på då? Hoppas ni har några riktigt bra tips och råd att komma med. Ni får jättegärna ge tips på modeller ni tror skulle passa mitt användningsområde. Gärna någon som är specifikt för det jag söker men också något som kompromissar med plånbocken. Tack på förhand! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:20.