![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() jag har köpt en Janome 350e och står här och funderar och underar som Baltazar...
jag har köpt stooooora rullar med undertråd... hmmm men kan inte begripa hur jag ska få det till spolen!!! det är kväll och jag är väl trött för jag kan inte komma på hur man ska kunna göra!!! ![]() kan ju läsa innantill men det är inte lika kul som att fråga proffsen här ute!!! hej hopp!!! och tackar så ödmjukt i förväg... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du har ju spolanordningen på ovansidan maskinen!
Dessutom så finns det utmärkt där hur Du ska trä tråden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
så långt är jag med
men dessa rullar är Stooora de går inte att få dit så att jag kan spola upp på undertrådsspolen... pinnen är ju liggande... eller den går att ställa upp? vågar inte dra i den!!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ställ den på bordet bakom maskinen, och låt tråden löpa runt den stående pinnen.
Så gör jag med stora rullar |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Ställ rullen på bordet bakom maskinen. Jag har köpt ett "blomstöd" på Plantagen för 19 kronor(finns säkert hos de flesta trädgårdshandlare). Det är en grön plastbelagd metallpinne, 70 cm lång med en ögla längst upp. Den har jag tryckt fast mot maskinens baksida med häftmassa. Fungerar jättebra. Leder bara upp tråden i öglan och trär sedan tråden som vanligt. Tråden löper jättebra och det blir inte så ryckigt som när den sitter på det liggande trådstiftet. Numera går tråden aldrig av när jag broderar.
/Ingela |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Till Janome 350 E har du en extra trådpinne som du sätter fast på uppe på maskinen, följde även med en tråd platta, som man kan använda till större spolar/trådrullar.
lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
tackar!!!!
när man stod där och funderade så kändes det tungt!!! hihi
men jag ställde den på bordet bakom och det gick utmärkt!!! Tack för tipset!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:37.