![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Nålproblem
Är det någon mer som har problem med att nålen bryts när ni har broderier med många och täta stygn? Jag har en D1 och vill inte ha dessa problemen på en så dyr maskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
När bryts Din nål?
Hej,
min nålar bryts efter ett tag. FÖr min del beror det på följande *Nålen börjar bli för väl använd *Hela huset skakar när jag broderar, så om jag inte skruvar lite på nålskruven, så vibrerar den loss efter ett tag. * så även med skruven för att sätta fast broderfoten *Det kan också bero på vilket tyg, underlägg etc som Du spännt i ramen. *Kvalitet på nålen spelar också in. /hälsningar Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har kört med Husqvarnas broderinål 70 och det är oftast när broderiet börjar bli klart och det är tjockt med stygn som det händer. Funderar på om jag ska behöva ta en grövre nål när det är täta broderier för maskinen skröt dom ju så mycket om hur stark den var.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:53.