![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Sy enkla kläder
Är det någon som har ett bra tips på en bok med enkla och bra klädmönster/tips för en nybörjare.
Kläder som kan inspirera en 22årig gosse som vill börja sy till flickvännen. Tufft men inte komplicerat.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kolla på biblioteket till att börja med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kanske kan boken "Sy och sticka på egen hand" av Eva Kruk passa? (http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9127355691
Den innehåller några enkla mönster på väskor, kjol, förkläden, mössor, vantar mm. Av en slump hittade jag boken "Sy - den kompletta sömnadshandboken" (http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9153425677) utgiven av ICA förlag. Har inte bläddrat i den själv, men det låter som en väldigt bra grundbok. Annars är ett bra tips att gå på loppis och Second hand och leta bland handarbetsböckerna. Några av mina favoritböcker har jag hittat på det sättet. Exempelvis brukar man kunna hitta "Stora boken om handarbete" (utgiven på 70-talet) för några tior. Den innehåller massor med bra grundmönster (en del lite omodernt förstås, men mycket som faller under kategorin retro i dag), bra tips på hur man syr olika detlajer (fickor, dragkedjor mm) och många bra tips om hur man kan ändra i mönstren för att få kläderna att passa bättre. Lycka till! /Ilsefin |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tänkte kolla på bibblan men tar gärna emot bra tips..Second-handbutiker skall även kollas. Tackar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Ett tips: Ett mönster som kanske inte ser så roligt ut kan bli cool och tuff med rätt tyg och de rätta detaljerna
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
"Sy - den kompletta sömnadshandboken" från Ica bokförlag har inga mönster, men är däremot väldigt bra när det gäller beskrivningar på hur man syr olika detaljer såsom fickor, dragkedjor och liknande. Den berättar det mesta faktiskt, jag är nöjd med den och använder den ofta, men mönster har den som sagt inte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:57.