Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2007-07-09, 02:29   #1
JoCarinaWolff JoCarinaWolff är inte uppkopplad

Digitaizer mot Embird

Har lusläst alla inlägg på forumet, flera olika sidor på nätet, Monicas kurser mm. Men har fortfarande en fråga som jag undrar över.
Förutom priset då - vad är skillnaden på dessa två program, Embird/Digitaizer. Nu funderar jag mest på olika fonter... I Digitaizern har jag förstått att alla fonter i TType kommer upp och man kan skriva dessa direkt, mot i Embird så köper man den extra modulen "Font Engine" och måste sygnsätta alla fonter själv. Vad jag förstått kan man få upp alla TType fonter i Embird också, fast då måste man jobba med dem.
Har jag fattat detta rätt?? Är ny pådetta område med maskinbroderi och framför allt olika stygnsättnings program. Har en Janome 11000 och bara Customizern i dagsläget, men ser redan begränsningar i detta.
Kan någon styra m ig i rätt riktning? Vilket program är bäst att satsa på?
Carina
JoCarinaWolff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-09, 07:26   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Som du säger så behöver man Font Engine till Embird för att kunna använda TT-typsnitt (men det är ju ändå billigare än att köpa digitizern).

Sedan så skiljer sig inte själva hanteringen åt vad jag vet. På den äldre versionen av Font Engine så var man tvungen att ändra för att hoppen mellan bokstäverna skulle bli ok men det är numera åtgärdat.

Oavsätt vilket program man använder så funkar vissa typsnitt mer eller mindre bra. Än så länge så fungerar de alfabeten man köper färdigstygnsatta oftast bäst, de är uppbyggda med bättre underlagsstygn och så vidare. Men jag tycker nästan alltid att jag får TT-typsnitten att bli bra, handlar mest om bra underlag.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-07-09, 08:32   #3
axyzvslut axyzvslut är inte uppkopplad

Jag har också mc 11000 och då även Digiteizer pro.
Det är det optimala för den maskinen . Jag skulle absolut köpa janomes program. Man kan köpa det från England http://www.sewingmachinesdirect.co.u...are_janome.htm för 6300:- + frakt
Gå till din handlare och försök att pruta ner till samma pris.
Det du kan göra med detta program du kan skicka alla filer till maskiner över sladd mellan maskinen och datorn bara ett click ,du kan titta i alla filer i maskinen och skicka till datorn och radera filer du styr alla maskinens filer över datorn. Digiteiser pro är ett mycket bra program det finns 57 olika alfabet inlagda man bara väler fonten och skriver sedan kan du välja hur du vill lägga ut det Om du är osäker på vilket se om du kan hälsa på någon som har digiteisern innan du bestämmer dig jag visar dig gärna hur fantastiskt programmet är. Men vi kanske bor långt ifrån varandra.
Jag har själv beställt från england både hoopar maskin extra spolar och annat det fungerar bra.
axyzvslut är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:47.