![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
re hooping suger
lyckliga jag broderar landet i mitt hjärta...
men att hoopa om är i sanning ingen lätt sak, speciellt när man e ensam hemma o med fummel fingrar. har nu provat för 5 e gången men nu tror jag att skarven kommer rätt. ändå så hittade jag på ett nytt sätt annars hade jag nog hållt på 27 ggr det har jag gjort innan Kom på att om jag spännder fast en bit lkisterpapper med skydds pappret på o syr ut konturer o skarvar på det, så hade jag lite större fäst ytor, för i ett väldigt detalgerat broderi kan se ut som fågelskit, om skarvarna inte kommer rätt.. Den första färgen ser bra ut nu. klisterpappret fick hål på sig, vilket var ganska lätt att dra en penna över mot tyget så fick jag skarven synlig, sen var det ju detta med rakt oxå, hehhe väl på plats så har jag lite tics så jag river ju såklart bort hela tyg biten igen börja om gör om gör rätt.. jag har bara hållt på i 3.5 timmar med detta broderi så man vill ju gärna att den andra halvan hamnar rätt lixom... nån som har en tumme till övers??? nervös men hoppful, men nu ska jag beställa den stora ramen från usa kosta vad det kosta vill |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det är jättebra att ha en sådan gummimatta typ halkunderlägg under när man hoppar då ligger det still.
Typ sådant som man lägger i skåpen i husvagnen för att allt skall stå still. När du hoppar skall bågen bara vara öppen en liten bit och tryck ner på ena sidan först och håll ner den kanten och tryck ner resten. När bågen inte är för vid så utövas ett tryck runt hela bågen samtidigt som du spånner istället för tryck bara vid skruven. hoppas du förstår vad jag menar.Sedan jag började med gummimattan och hoppa så här blir det mycket bättre resultat på ett enklare sätt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
hmmm
jag spääner inte i ramen jag har klisterpapper
men jag tror klibbplast e bra ändå, tar fram ur skåpet |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:16.