![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
petnoga eller....
Är nybörjare på det här med maskinbroderi, men har sytt på maskin och broderat så många år att jag knappt törs räkna. Har nu en fråga till er som har mer erfarenhet av maskinbroderi.
Har prenumererat på design från nätet för en billig månadspeng för att ha lite bilder att börja med. Men nu undrar jag: Jag tycker att t.ex. konturerna inte följer mönstert exakt! Är det så att det kanske är billiga/slarvigt gjorda mönster, gör jag något fel själv eller får man inte vara så petnoga?? Hoppas någon har en uppfattning och kan svara. ha det bra i regnet - som gjort för att sitta och sy. Carina |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Dessvärre är det nog så att man får sänka petnoga nivån lite. Jag har åxå den erfarenheten att konturerna inte hamnar där den ska alla gånger. Stygnsätter man själv kan man ju åtgärda det med att gå in en bit i mönstret med konturerna. Det är åxå olika var man köper broderierna nånstans, en del har bättre andra sämre kvalitet.Men går du ut och kollar på tex barntröjor med broderier på i en affär så är oftast konturerna där åxå på fel ställe.Ha det!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!
Antingen är det en dåligt gjord stygnsättning, eller så har du för lite stabilisering.. eller en kombination av båda ![]() /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:15.