![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
ta bort motiv
Jag har Embird. Har väl mest bytt format på broderierna. Tänkte dock ändra ett broderi o ta bort en del motiv men fattar inte hur man gör. Har fått för mig att de ska gå att göra även om man bara har grunddelen. Finns det nån vänlig själ som kan förklara hur man gör om det går så tackar jag på förhand.Trulsan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om du söker på sidan får du upp ett inlägg Alvan skrev om detta, Det hjälpte mig med samma problem (nu har jag glömt det igen). kommer inte ihåg vad jag sökte på men det finns där.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hittar inte mitt gamla inlägg men här kommer en snabbinstruktion:
Du ska vara i editordelen av grundprogramet. Välj verktyget som heter "freehand select mode" (tredje knappen på vänster sida, ser ut som en streckad ojämn ring med en liten pil på) Klicka runt det område som du vill ta bort. När du gått runt hela vägen och nästan är tillbaka där du började så dubbelklickar du. Nu ska det du vill ta bort vara rödmarkerat. Om det ser ok ut så klicka på knappen som heter "split" (Ligger långt bort på höger sida i det övre verktygsfältet, ser ut som två länkar i en kedja och två små bilar som går från varandra) Nu är ditt broderi i två delar vilket du kan se då du har två ikoner i fältet ute till höger. Högerklicka på den del du ska ta bort och välj Delite i menyn som kommer upp. Om det är svårt att komma åt den del man ska ta bort kan det vara bra att tända eller släcka färgerna. Hoppas du kunde förstå denna beskrivning. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:27.