![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej mina syvana vänner! Min symaskin står mest och samlar damm, men nu har jag fått för mig att det är dags att borsta bort dammet *hostar* och sätta fart.
I butikerna är det ont om enkla sommarklänningar till barn. Jag har en beskrivning på en enkel klänning, ganska rak med liten kort ärm. Men jag vill inte göra den i hårt vävd bomull, utan i något mjukt följsamt tyg, typ t-shirt. VAD heter sådant tyg? Var inne i en tygaffär och hon såg ut som om jag precis kommit i ett UFO från Mars eller nåt. Hon visade mig "söta flicktyger", ni vet såna där stela med tryck på ena sidan. - Nej, inte sånt, sånt här! sa jag och pekade på min topp. - Nej, sånt tyg har vi inte, svarade hon då. Näha liksom... Jag vankade ut ur butiken och tänkte att det var väl fasiken också. Har försökt kolla på nätet, men eftersom jag inte har något namn på tyget så blir träffarna rätt många. Försökte med jersey, men det blir liksom tjockare tyger. Tacksam för alla tips, både på namn och var jag kan få fatt i det (gärna på nätet). |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Singeljersey eller interlocktrikå är det du troligen är ute efter. Här är en tidigare diskussion om var du kan köpa:
http://www.sysidan.se/forum/showthre...=textilcent%2A |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tusen tack
Tack det hjälpte mig jättemycket. Nu vet jag vad jag ska söka på!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:26.