![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Problem Janome 300e
Hej på er alla glada kunniga mäniskor!
Jag blir tokig! Marskinen drar ner uvertråden under broderiet ända in i undertrådshuset! Det blir värsta råttboet under broderiet! Men bara ibland men flera gånger på ett broderi! Vad gör jag för fel? Eller är det fel på maskinen? Jag har ändrat trådinställningen,då blir det bättre se stund sedan är det likadant igen! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Är du helt säker på att det inte finns någon liten trådbit i spolhuset ? Kom ihåg att rensa broderiet undertill också innan du fortsätter, annard drar undertråden ned trådender från overtråden i spolhuset och då händer det om och om igen. det är det enda jag kan komma på .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du har inte bytt sort på undertråden? Vissa undertrådar fungerar inte på alla maskiner. Min Janome 300E gillar inte för tunna undertrådar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om övertråden dras ner i spolhuset skulle jag först kontrollera Rensa och damsuga spolhuset ,trä om underspolen så allt är ok, trä om över tråden så allt är ok, hjälper inte detta byta nål ,och sist höja övertråds spänningen pga att den öser ut för mycket tråd.
Så här står det i mina papper.Om tråden härvar ihop sig på under sidan eller ner i stygn platten Kan orsaken vara Maskinen är inte korrekt träd tråden har inte hamnat rätt mellan trådspännings skiverna ,fel typ av nål, Undertråds spolen fel i satt. När jag trär min janome 11000 så tar jag tråden med en hand på var sida och sträcker tråden då säjer det klick när den går rätt i det finns 2 sådana ställen 1:a är under där du snurrar undertråen vid spolning. 2:a är öglan på tråduppdragaren den som åker upp och ner när du drar på handhjulet. När jag slarvat och drar en lös tråd då händer det många gånger att den inte ligger rätt. Hoppas att det hjälper. Senast redigerad av axyzvslut den 2007-03-18 klockan 14:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Råkade ut för precis samma sak igår. Då låg det bitar av övertråden i spolhuset som jag tog bort efter att ha skruvat bort metallplattan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för alla svar!
Jag provade alla era förslag , men tyvärr blev problemet inte löst!
Isället blav det ännu värre! Jag ringde då till Kerstin på Pastellen och frågade. Hon trodde att det var massa skräp mellan trådspäningsskivorna. Hon berättade hur man skulle göra rent där! Och det gjorde jag! ![]() ![]() ![]() ![]() Jag trodde att jag måste lämna in den! Pust! Nu kan jag sy igen! Glad Påsk! Åsa ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hur gör man rent mellan trådspänningsskivorna?
Jag har haft liknande problem med min 300E... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hur ska jag förklara?
Man ska ta en lite kraftigare tråd . Jag tog en bit björn tråd ,det får inte vara någon luddig tråd. Jag knöt en knut mitt på den långa tråden! Sedan trädde jag maskinen och drog knuten fram och tillbacka genom trådspänningen! Det kom ut en luddtus! När du sänker ner symaskinfoten ska du inte kunna dra tråden, då fungerar den igen! Sedan talade Kerstin om för mej att man aldrig får trä maskinen mad symaskinsfoten nere! Då hamnar tråden fel! Åsa |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:23.