![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Mönster till herrkläder?
Ska sy lite kläder till min sambo, men har upptäckt att det inte var så lätt att hitta snygga mönster.. Är det någon som kan tipsa om bra mönster som inte är jättedyra? Tänkte sy ett par linnebyxor och en kavaj bland annat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
För ett antal år sedan gav Burda ut 2 tidningar om året med bara Herrmönster.
Kolla om dom gör det fortfarande. /Bibbi |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tyvärr så ger inte Burda ut de tidningarna längre. Jag har hittat en del herrmöntster från kwik sew som är okej. Finns över huvudtaget inte så många herrmönster att få tag i.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Förresten vad ska det vara för kavaj? Och i vilken storlek? Jag kanske har något liggande.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
jag har en bok som heter sy herrkläder av Inger Bäversten
ICA förlaget 1975 med ett mönsterark men har ingen aning om det täcker alla mönster i boken |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
burda har en del herrklädesmönster.lönar sig att kola in dem!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Citat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Tack för alla tips! Burda hade ju lite och kwik sew hade några fler, men tråkigt att det finns så lite mönster för killar att välja på! Hittade fortfarande inget snygg mönster till linnebyxor..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Ska kolla hemma vad jag har i kavajvägsmönster.
Har för mig att jag sett ett mönster på linnebyxor på någon hemsida. Ska fundera på var det kan ha varit. Jag har också letat mycket efter herrmönster men inte heller hittat så mycket. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:45.