![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
format till platinum
Hej
Jag undrar vad HQ Platinum 950E använder för format? Har ju inte laddat ner motiv förut så jag vet inte vilket jag ska välja.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har bara det absolut billigaste mjukvaran (organizer), till min Dcardwriter men den konverterar snällt över nästan alla broderiformat: HUS, Tajima, Pes, DXT etc med samma knapptryck som man sänder in broderierna i writern- Så vraka & välj! *le*
Själva maskinen tar bara VIP, men som sagt var. Inget att tänka på: mjukvaran tänker åt dig...^^ Tar för givet att de dyrare & mer avancerade programmen har samma funktion... (?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för ditt snabba svar!
Jag hade också bara tänkt att köpa organizer till en början. Är mest ute efter att kunna ladda ner från nätet. Kanske köper mer programvara senare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det finns en hel del som min återförsäljare kallar för sk "fulevara" som är betydligt billigare än husqvarnas stygnsättningprogram & ändå lagligt.. Sök bara runt på nätet så hittar man både det ena & det andra.^^
edit// ..förresten så finns det mesta man vill ha gratis på nätet, fråm folk som helt frivilligt ger bort det. Allt otöver storbildsfält i fyrfärg är relativt jobbigt att styngsätta snyggt för dwen relativt ovane (jag, då....) Freembroderystuff.com har dock en underbar (LAGLIG!!!!!!!) shareware med tre gratisfonter, som funkar finfint & inte alls tar mkt plats på datorn. Påminer om Windows i navigeringen med, så man behöver med nöd & näppe skumma igenom de lika grartis instruktioenrna i PDFformat. Lycka till! Jag har mkt nöje med detta!(typ: brodera trosbakdel som säger: BAD Ass!!!) hihi... Senast redigerad av hansen den 2007-03-03 klockan 22:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hmmm "fulevara" det var första gången jag hörde. Menar du typ Embird eller?? Visst måste jag väl ha HQ´s egna organizer åtminstone för att d-card reader/writer ska fungera? Har du också en Platinum?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
haha.. Googlade just på Embird... Med tanke på priset så antar jag att det klassas som fulevara... (kostar under tio tusen djävla spänn)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ja, j<g har fattat det som så. Ingen annan säljer en d-cardwriter förutom Husqvarna.. jag har en platinum 995E... Usch vet inte exakt vad programvaran kostade, men de vänner som skramlade ihop den till mig i trettioårspresent, säger att jag ska hålla käft & vara SÅ tacksam.. Så jag antar att det allt som allt gick löst på mellan 4-6000 tusen... *tror sig känna kompisarna*
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Med tanke på sidans netikett, s får jag verkligen råda dig att INTE söka på Isohunt & Embrodery & OLAGLIGT ta ned Broteras Desingcenter, som är ett kompitabelt stygnsättningsprogram med HQ:s nämnda Organizer... Alla som tar ned det STJÄLER från Brothers & tänker säkert dra hem massa olagliga grafik-kopior på en otaliga figurer bara för at glädja sina ungar, SKÄMS om ni har dessa tankar. SKÄMS om ni inte vet hur ladda ned & går in på t ex Piratbay:s övertydliga svanska instruktioner för laglig & OLAGLIG fildelning. Fy fy fy...
*hoppar upprört iväg med sin tvångtröja & skäms i sitt skamhörn* ![]() Edit// måste ni fildela olagligt, så se till att välja t ex limewire istället för azuros ellet bitcomet, så man åtminstonde kan spåra er om man orkar & ställa er inför rätta för 100.000 spän, så ni kan döms till 2000 spänn böter// Senast redigerad av hansen den 2007-03-03 klockan 23:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag har också kommit till samma slutsats som dig. Tror att man kommer ganska långt med att ladda ner från nätet utan att stygnsätta själv. Ska bara komma iväg och fixa en reader/writer sen kan jag sätta fart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Ja viking konto har jag ju redan. Skaffade det när jag köpte maskinen och nu är den färdigbetald. Köper aldrig brodertråd från syaffären. Har köpt på tradera och direkt från "Dianno". Tycker att affärerna har hutlösa priser på tråd. Tack för din hjälp
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:14.