![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
hur kan man ända en köpt design som falerar??
glad som en lärka beställde jag Malinois bilder från Ahead. tyvärr är det lite mellanrumm mellan konturerna och och själva pälsen..
inte helt snyggt, jag har såklart skrivit till dem o klagat. för betalar man 15 dollar stycket så ska de ju banne mig vara korrekta. har broderat nu 6 ggr o de blir lika dana. är det jag som e bängbula eller kan man fixa till det på nått sätt frågvisaste Annien i hela världen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har du rejält med stabilisering under för det påverkar jättemycket om motivet blir bra eller inte?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
ja
jag har en ganska fibrig underlägg som brukar bli bra faktiskt..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om du har ett program där du kan sätta stetch effekten , i mitt digiteizer pro kan jag det under objekt detaljer /stretchiness .
Det betyder att det broderas lite utanför kanterna det behövs olika mycket till olika tyger om du har någon elastisitet i tyget välj en hög siffra. när jag gör egna mönster låter jag alltid färgfälten överlappa varandra en aning.+ att jag alltid lägger till stretchiness. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
ooops nu förstår jag ditt smeknamn. tyvärr detta e nog överkurs för mej.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag tycker att konturer för det mesta är ett elände. Gör man efter konstens alla regler brukar det ändå bli fult på nån del av broderiet. Jag går ibland in i Stitch editor och flyttar konturerna, men det programmet kanske du inte har. Här kan det se hur bra ut som helst på mönstret men ändå bli fult då man broderar ut det. Konturer är sk..!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tänk va skönt att höra att det inte bara är jag som har problem med konturer. När jag stygnsätter själv försöker jag i mesta möjliga mån att utesluta det för det irriterar mig att konturerna inte hamnar där dom ska vara. Jag har trott att det har varit jag som varit idioten , men då är det inte så alltså. Fast man tycker ändå att det skulle vara ett problem som lätt kan åtgärdas´med dagens teknik.Ha det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Det är egentligen inte så svårt .Olika tyger drar ihop sig olika mycket. ett tunnare tyg mer än ett tjockt. ett töjbart mer än ett stumt,En kompakt
stygnsättning mer än en luftig. Och för att kompensera detta (Minska) så kan man öka stretchiness efekten så syr den en liten bit utanför konturerna, minska stygntätheten öka spacet emmellan stygnen, ha kraftigare mellanlägg. Ibland behövs alla dessa tre sätten för att det skall bli bra. Men det krävs att man gör ett prov på varje ny typ av tyg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
nu
har jag bett två vänninnor att brodera mina vovvar och båda får samma resultat...
jag e lite ledsen för dessa bilder är de ända som jag hittat med min hundras... snälla finns det någon som kan hjälpa mig att fixa till dem, självklart betalar jag för ditt besvär. Jag har provat i stitch editor men det blir bara gucamole av det ![]() Annie |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Klaga där du köpte broderiet! De kanske kan fixa till? Kan du annars inte utesluta konturerna?
Barbro |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:23.