![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Når man skal brodere på små gensere/bodyer....
,,,må man da sprette disse opp for å montere de i rammen? For så å sy de igjen når man er ferdig med å brodere?
Nybegynner... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har en mindre båge
Hej,
jag använder en mindre båge för att brodera på småtröjor. Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
HVordan unngår man å brodere tvers igjennom slik at rygg og front blir sittende sammen? Tenker jeg helt feil her?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
jag brukar använda såkerhetsnålar för att hålla ihop överflödigt tyg, har fått sprätta så många gånger när någonting man inte hat ögonen på som en hök, plötsligt har hamnat under bågen, och jag bara broderar glatt vidare. Man kan även tråckla fast tex. den lilla tröjan i bågen, det sista man gör innan man sätter fast bågen i broderenheten, se bara till att alla ärmar, kragar och sånt sitter fast stadigt och inte lossnar av skakningarna ,ens maskinen broderar. Ibland har jag dock valt att sprätta vissa sömmar for att det har varit smidigaste sättet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
tusen takk for hjelp. Har ikke tenkt på at jeg kan tråkle det overflødige fast til rammen. Skal jeg jammen prøve. Takk igjen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:36.