![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Kinsale cloak
Jag är rysligt sugen på att sy mig en Kinsale Cloak.
Men jag tycker de färdiga mönstrena är aningens dyra i inköp (spec eftersom man måste beställa dem från USA). Har mönsterkonstruktionsutbildning men mantlar med krångliga luvor var ju inte direkt något vi gick igenom... Själva manteldelen är inte problemet utan huvan, hur sjutton får man till den ? http://www.agelesspatterns.com/FW207.gif Någon som har något förslag ? Senast redigerad av Lithia den 2007-01-03 klockan 16:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har sytt en medeltidsmantlar med huva. Den enklaste är ett avlångt stycke som man viker på mitten och syr ihop längs vikkanten. (långsida) Sedna kan man formsy mer men det här är grunden. Hoppas att du förstår var jag menar. Enkelt att göra svårt att förklara.
Det ser ut som mönstret till huvan på bilden är sytt av ett "förstort" stycke och sedan rynkat i sömman bak. Det ser också ut som om det är en bit rynk påsytt i framkanten, men det är ju bara att ta en lång bit och rynka mot. Skulle rekomnedera dig att börja experimentera i lakansväv eller något sådant för att se om fallet blir som du önskar. Lycka till! Nina |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:22.