![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
PE-design fråga...
Hej,
Hur gör man för att ta bort "sewing attributes" från regioner? Alltså inte ersätta med något annat utan ta bort helt och hållet? Jag har inte lyckats klura ut det ännu ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nu är jag inte riktigt med. Sewing Attribute är ju inställningar du gör för regionen. Vad menar du med "Ta bort"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
T. ex när jag råkar klicka på fel ställe
![]() Alltså en region som inte skall ha något över huvud taget. Håller på med en där det finns ett område mitt i som inte skall ha något alls och jag råkade klicka att det skulle vara färg och diverse annat där ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vilken del av PE Design är du i nu? Layout and Editing or Design Center? (Vilken version av PED det är skadar inte heller att veta, även om ed är tämligen lika.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Design Center och ver.6
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
OK, Jag jobbar i princip aldrig i Design Center, utan jag gör stygnsättning i Layout and Editing, men jag ska se vad jag kan hitta när jag kommer hem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
OK, nu kanske jag missförstår vad du menar, men om du vill t.ex. byta färg på ett område byter du färg i "trådrullen" ovanför bilden och klickar igen. På samma sätt byter du typ av fyll.
Bredvid "trådrullen" finns symbolen för fyll (som ett zickzack-område). Klicka där så försvinner trådrullen. Nu kan du klicka på områden och "tömma dem". |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Aha, då ska jag prova det när jag kommer hem.
Tänk om de bara kunde göra en delete-knapp i stället ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:16.