Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-12-25, 21:10   #1
Celos Celos är inte uppkopplad

Embird fråga...

Har gjort mitt första försök i Embird och undrar lite över konturlinjerna. Hur gör man dem? och hur gör man om man vill att de skall bli lite tjockare?

I PE-design kan man ju välja antalet gånger som konturen ska sys, finns det något sådant i Emibrd?
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-26, 07:44   #2
Alvan Alvan är inte uppkopplad

När du gör din kontur kan du ute till höger välja vilken typ av söm du ska använda. "Singel stich", "triple stich", " red work" och en hel massa andra. För konturer så brukar triple stich eller redwork bli bra. Du kan ju även ändra på detta i efterhand genom at makera konturen, högerklicka och välja edit eller parameters och göra dina ändringar ute till höger.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-26, 19:05   #3
Celos Celos är inte uppkopplad

"Outline from fill"...

Hittade denna funktion idag och har provat ett broderi som jag stygnsatt.Om jag förstått det rätt så gör den funktionen konturer efter fyllningen men det blir inte alltid rätt. På vissa ställen går konturen innanför och på andra utanför.

Hur vet man hur mycket man behöver ändra?
Eller måste man göra en ändring och sen provsy igen?
Celos är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-12-27, 08:06   #4
Alvan Alvan är inte uppkopplad

Det är mycket en övningssak att lära sig hur mycket, var och i vilken riktning man ska ändra.

Orsaken till att konturerna inte hamnar på rätt ställe är ju att materialet drar när man broderar. Genom att titta på hur olika stygnsättningar beter sig lär man sig efter övning hur man ska kompensera för konturerna. Men man bör alltid provbrodera för det behövs nästan alltid finjusteras. Konturer är de kapitel jag nog tycker är jobbigast när det gäller stygnsättning.
Alvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:23.