![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
stora rullar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
En cone måste stå upprätt så tråden rullas av uppåt och sedan löpa genom en metallögla.
Endel märken säljer lösa ställ. men det är lätt att göra en själv. Ibland kan man använda overlockens ställning och ställa bredvid maskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Menar du 5 000 meters koner,
tror jag det finns bordsställ för stora koner att köpa, att ställa bredvid/bakom maskinen. Kanske nå'n annan vet var? (Jag har själv en overlock och använder då den som trådställ för de få stora brodyrtrådskoner jag har... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Superenkelt att göra själv. Praktiskt för att rada upp sina spolar också. Svängde ihop det här med på en halvtimme (inklusive cykeltur till affären för öglorna...) av skräpbitar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har en Janome 300E, och min 5000 m rulle har jag bakom maskinen, rakt nedanför tråhållaren. det fungerar bra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag ställer bara rullen på bordet framför maskinen sen matar det på av sig själv!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:04.