![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej
Senste tiden när jag broderat med min Husqvarna Platinum 950E så har hänt vid flera tillfällen att långa stygn får "öglor" på framsidan.Det blir även virrvarr av trådarna på baksidan. Materialen jag broderat på har varit trikå och frotte och jag har använt rivbart under och solvy över? Varför blir det så här? Trådspänningen kan jag inte göra något åt eftersom den stääler in sig automatiskt. Snäla nån som vet vad det är för fel ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Kanske trådnät hjälper.
Och så är det ju det där med att kolla så tråden är rätt trädd, undertråden jämt spolad, byta nål kanske. Detta är vad jag kan komma på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja det har du kanske rätt i! Tror att jag har använt koner när jag broderat och det tråden ramlar liksom av konen innan den går in i maskinen.Ska prova det! Nålen är nybytt så det kan det inte vara.Rätt trädd är den också och jag har använt färdiga bobbiner. Tack för tipset!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej!
Jag har haft samma besvär med samma sorts maskin. Jag lämnsde in den till min symaskinshandlar som sände den till Husqvarna(Jag har fortfarande garanti) Enligt teknikern på Husqvarna så var det inställningar på min maskin som behövdes göras. Nu funkar den. MVH Inga-Lill |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej
Jag har också garanti kvar, maskinen är bara ett år gammal. Ska prova med trådnät annars lämnar jag in den. Tack för snabba svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:04.