![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Redigera bilder
Håller på att lägga upp bilder på min hemsida och skulle vilja att bilderna visas utan bakgrund. Så att dom ser ut som om dom är urklippta ur fotografiet. Jag har sett att vissa medlemmar här på Sysidan har gjort så i sina album eller på sina hemsidor och nu skulle jag behöva få hjälp med hur man gör detta?? Det ser väldigt rent och snyggt ut...
Någon som vill och kan förklara? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det finns olika alternativ. Antligen ska du spara bilden som .gif eller så kan du klippa bort bakgrunden i photoshop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hurra, vilket snabbt svar!
Men jag fattar inte riktigt.....förklara mer, snälla! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
har du photoshop på sve eller eng? har du photoshop alls? =O)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Är det så här du menar? Nu har jag bara slarvat, men.
Senast redigerad av VivoPlena den 2006-09-17 klockan 19:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har såna bilder och för att göra det bra behöver man både photoshop och illustrater. Det är lite trixigt men när man väl har kommit på hur man ska göra är det inte så svårt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det räcker med PhotoShop och jag tror även att Photoshop Elements fungerar. Jag har dock inte jobbat i det programmet eftersom jag precis fått det.
(Titta inte för noga på bilderna i mina album här på sysidan bara. Jag har inte lagt ner ner något jobb alls på dem. Titta hellre här i så fall: http://www.fotosidan.se/gallery/view...&target=_blank eller http://www.fotosidan.se/gallery/view...&target=_blank) Senast redigerad av Alvan den 2006-09-17 klockan 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jaa, ska man bara klippa ut bilden räcker det ju med photoshop. Det är bara om man som jag ska rita lite på dem också behöver illustrater. Kanske borde ha varit tydligare med det
![]() Fina bilder alvan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det du behöver göra är att klippa bort bakgrunden i Photoshop, och sedan spara som gif.
Man kan göra det på många sätt, genom att bara helt enkelt sudda, frilägga med hjälp av trollspö, magnetisk lasso eller vanlig - eller om du har lite vana i Photoshop kan du frilägga med hjälp av bana. Jag jobbar med det här så fråga gärna om det är något du inte förstår, men prova gärna att googla på typ photoshop och friläggning, det finnd massor av förklaringar på detta på nätet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Tack Lova!
Klart det underlättar med Illustrator men det går med enbart PhotoShop. Men som Hanna skriver det finns massor av info på nätet. T ex här: http://photoshoptips.devello.se/defa...&Sida=frilagga |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Tack alla för alla bra tips och svar!!
Och Alvan, vilka fantastiska bilder!!! Jennifer, det är precis så jag menar. Jag tror jag har Adobe photoshop som är ett bildredigeringsprogram, men jag har inte lärt mig det ännu. Ska läsa den länken du skickade med Alvan, den verkar himla bra... Tinkerbelle, återkommer om jag kör fast ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Här kan du läsa hur du frilägger bilder.
http://www.webdesignskolan.com/photo...bilder_ps6.htm På webdesignskolan.se kan du också lära dig hur många foto/bild/redigeringsprogram fungerar. Som Illustrator, Dreamweaver, Flash, Acrobat och Photoshop. Deras kurser är mycket bra och pedagogiska och skolorna brukar ofta använda dessa kurser. ElisabethS |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Tack, Elisabeth!!
Kommer allt närmare målet...tack vare all kunskap som finns på sysidan! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:10.