![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Var finner jag gratis mönster till kläder?
jag undrar om det finns någon sida på internet som har gratis mönster till kläder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
fitzpatterns.com är en sida som jag tycker har fina mönster. En del av dem är gratis, resten är billiga. Jag har sytt tröjan Kate och upplevde mönstret lite litet i storleken men annars jättefin modell.
Showstudio.com är en annan sida som har några nerladdningsbara designermönster av bland andra Martin Margiela och Alexander McQueen. Gå till Archive och sök efter rubriken "design download". Har själv bara gjort Margielaklänningen än så länge, där man själv får stå för den mer detaljerade utformningen. Är man intresserad av kläder som konst är det här en kul sida. Inget för den som vill sy sig en vanlig t-shirt. Får se om jag kommer på något mer senare ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
åh tack!! :-)
Åh tack för tipsen!! jag ska genast ta mig en titt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
fitzpatterns.com
jag kan inte ladda ner några mönster.. andå har jag acrobat reader.. fattar inte..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
har ni fler tips? mer kläder helst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack Datura för de intressanta länkarna. Roligt projekt det där med att tolka någon känd designers egna mönster. Helt klart nåt att lägga till bokmärkena!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det är så bra med lite grundmönster som man kan ändra när man känner sig mer säker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:13.