![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Fundering kring märken
Jag tänkte sy lite märken som jag sedan kan sy fast påandra plagg. Hur går jag tillväga och vad för bakgrunsdstyg bör jag använda? Kan jag använda vilket mönster som helst? Mycket frågor på en gång. Nu ska jag sova. Natti natti
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej maria!
Jag skrev för ca ett halvår sedan ganska mycket om det på sysidan...skall leta upp diskussionen så kan du läsa. Lycka till Linnéa |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej igen!
Det var en tidig diskussion....få se om min länk nedan fungerar http://www.sysidan.se/forum/showthre...s=&threadid=84 Lycka till Fråga om det är något mer Du undrar över. Linnéa |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack Linnea, jag var inne och tittade på ditt märke och tror jag förstått. Jag undrar om ni tror det skulle gå att brodera på vanlig tunn fleece eller filt? Fleecen kanske är för tjock. Jag tänkte på att den inte repar upp dig.
Fråga två vart köper man rivbar fleece. Jag har bara vanligt underlägg köpt från Husqvarna butiken. Kram Mia |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej Maria!
Du kan eg göra märken på nästan vilket material som helst....det beror på brodyren.....man anpassar brodyren efter materialet. Är det tunnt tyg så får Du stabilisera desto bättre med understygn själva brodyren så att det inte drar ihop sig. Har Du tjockare tyger så är det bra om Du gör lite bredare satinbord för att få snyggt resultat...men det kräver då att understygnen ligger rätt för att få det snyggt. Jag har precis sytt upp ett 50-tal märken på en tjock filt med snyggt resultat...men jag fick testsy och justera några gånger. För att kanten skulle bli snygg har jag gjort tätare satinkant än jag annars gör...ja det är lite pill ;o). Jag köpte till en början rivfleece i butik, men handlar nu hela rullar på nätet (Solbrodyr) Lycka till Linnéa |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:27.