![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Nu när jag åker mycket buss till jobbet så virkar jag möss (kattleksak som säljs av KattKommando Syd, KKS) men det har blivit rätt många och de behöver inte fler (just nu i alla fall).
Så jag behöver hjälp att hitta på andra saker som jag kan handarbeta på bussen. Det ska ta liten plats i väskan och gå att sälja. Jag kan berätta historien bakom de populära KKS-mössen. En kvinna virkade små möss till sina katter och dessa började säljas av KKS i september 2005. Snart fanns två varianter, med och utan kattmynta (med mynta är klart populärast). I december 2006 öppnades näthandeln Djurshopen och sortimentet har utökats med virkade bollar. Nu blir mössen riktigt populära och fler virkerskor efterlyses på ett kattforum och på hemsidan. Många anmälde sig och ställer upp med både material och arbetskraft. Även ny design kommer fram självmant bland tillverkarna; möss och bollar av filt och en lyxmus långt från ursprungsmodellen (som i princip är en ihopsydd trekant). Nu är kks-mössen en självklarhet för många kattägare. KKS-mössen är ett typexempel på hur en lös idé ur tanken kan förverkligas för att hjälpa katter i nöd. Och jag vill utvidga sortimentet ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:24.